Kad sam prvi put probala štrudlu sa ručno razvučenim tijestom, bila sam oduševljena. Kako je moguće da netko može razvući tijesto tako tanko? Inače, obožavam sve vrste - krumpirušu, zeljanicu, sirnicu.. te burek! Za koji se u mojoj obitelji kaže ad su sve pite pitice, a burek je pitac!
Odlučila sam naučiti razvlačiti tijesto. Tjedan dana - svaki dan pita za ručak i vrsna učiteljica, ujnina mama, koja je imala strpljenja otkriti mi poneki trik :)

Ne znam da li je moguće naučiti razvlačiti tijesto preko recepta. Kako god, trebat će vam 1kg brašna (namjenskog ili glatkog), pola šalice ulja, vode po potrebi i oko žlica soli. (može i sa 1/2 kg brašna).
Od toga zamijesite tijesto, podijelite na 4 dijela (ako je 1kg brašna), nauljite svaki dio te pustite da odstoji 15-30 min. Ako je loptica tijesta tvrđa, pustite da odstoji duže. Nakon toga morate sami pronaći nekakvu tehniku kako bi zavukli tu lopticu u tanki sloj (tako da vidite stol ispod), najbolje je krenuti od sredine i vući prema van.
Kada to uspijete, nauljite površinu (tijesto) i dalje je vaš izbor što ćete umotat: jabuke, višnje, krumpir, sir, meso, kupus...

Ovaj put sam izabrala jabuke. Naribane, pošećerene te posipane cimetom. Pećnica na 200 stupnjeva i za pola sata je gotovo:





O razvlačenju tijesta bit će još riječi na ovom blogu. Svaki put sa drugom filom i otkrivanjem malih trikova.... / There will be more about hand-streched dough on this blog. Every time with different filling and revealing little tricks

 



When I first tried strudel with hand-streched dough I was thrilled. How is it possible that someone could streched dough so thin? I adore all kind of strudel -  with potato, greens, cheese...and with meat. In my family we said that there is no strudel like strudel with meat.

So, I decided to learn how to hand-streched dough. One week – every day there was a strudel for lunch and excellent teacher, my aunt's mom, who had patience to reveal to me few tricks. :)

I'm not sure if it is possible to learn how to hand-streched dough through recipe. However,' you will need 1 kg all purpose flour, ½ cup of oil, water as needed and about 1 tbs salt. Mix it all together (with hands, not mixer) until you get your dough. Split the dough on 4 parts, and soak in oil every part and let it rest for 15-30 minutes. If the dough is stiffer, let it rest longer. After resting you'll need to find your own technique for streching the dough so thin you can see your table through it. The best way is to start streching from the middle, pulling out.
When you can manage that, oil the surface (dough) and the rest is your choice about the filling. You can fill with apples, potatos, cheese, cherry, meat, greens...

This time I chose apples. Grated, sugered and sprinkled with cinnamon. Oven on 200 degrees C., and in 30 minutes it's done.


8 Comments

  1. Bravo za tebe. Ja nemam strpljenja, a bome ni vremena razvlacit tijesto pa ga kupim gotovo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma ja sam se već toliko ispraksirala da mi treba oko pola sata za zamijesit i razvuć tijesto.. sve je stvar prakse ;)
      Nemoj odustati :)

      Izbriši
  2. Ne znam volim li više kolače ili ovaj blog, svaka čast:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. joj :') baš me razveselio ovaj komentar.. Hvala! :)

      Izbriši
  3. Jako lijep receptić. Ja volim kombinacije s jagodama i sama radim nešto slično :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. S jagodama? Moram priznati da nikad nisam probala štrudlu od jagoda.. nadam se da će biti neki slatki receptić na tvom blogu.. :)

      Izbriši
  4. Ne volim štrudel s jabukama, ali ovo zbilja izgleda tako dobro :)
    Sve pohvale idu i što si sama razvlačila tijesto, svaka ti čast!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti.. :) Bit će još postova o samom razvlačenju tijesta i sa raznim filama tako da sam sigurna da ćeš pronaći nešto po svom ukusu ;)

      Izbriši