Kada vidim gingerbread man cookie na stolu, to me odmah podsjeti na Božić. Pogotovo dok se peku pa svi oni začini lebde zrakom i sve mi odmah izgleda drugačije. Najzanimljiviji dio je što ih možemo ukrasiti kako želimo. Mogu biti šareni, mogu biti jednobojni, sa točkicama, gumbima, prugicama... Moji doma nisu ljubitelji obojanih kolača tako da im ja ugađam tako što pokušavam ukrasiti kolačiće bez boje već samo sa čokoladom, orasima, grožđicama, šećerom..
Recept nije težak ali je potrebno dosta začina kojih možda i nemate doma, pa će za izradu ovih kolačića po prvi put, trebati malo više uložiti, ali za drugi put kad ćete ih raditi već ćete imati sve sastojke pa će biti lakše ;)

Sastojci:
3 1/4 šalice glatkog brašna
3/4 žličice sode bikarbone
3/4 šalice maslaca (na sobnoj temperaturi)
1/2 šalice smeđeg šećera
1 žlica mljevenog đumbira
1 žlica cimeta
1/2 žličice mljevenih klinčića
1/2 žličice mljevenog muškatnog oraščića
1/4 žličice mljevenog crnog papra
1/2 žličice soli
1 veće jaje
1/2 šalice melase (ja stavim pola šalice smeđeg šećera i vode)

Postupak:
U posudi izmješajte brašno, sodu i začine te stavite na stranu.
U drugoj posudi izmiksajte maslac, dodajte mu šećer i miksajte dok ne postane glatko. Umiješajte jaje i melasu. Postepeno dodavajte smjesu sa brašnom i začinima.
Kada ste umijesili tijesto, podijelite ga na trećine te svaku umotajte u najlon i stavite u frižider na 1 sat.
Prije nego počnete valjati, ostavite smjenu na sobnoj temperaturi 10-15 minuta. (Kod valjanja, po potrebi možete dodati još brašna)
Razvaljajte jednu trećinu tijesta na oko 0,3-0,5 cm. Izrežite oblike po želji. Ukoliko želite utisnuti u tijesto grožđice, bombone, orahe.. to napravite sada, kada ste izrezali oblike a prije samog pečenja.
Pecite ih (na papiru za pečenje) dok ne budu hrskavi ali ne potamnjeli, na 175 stupnjeva oko 8-10 minuta.
Kada su pečeni, pustite ih da se malo ohlade prije nego ih izvadite iz lima.
Kada se sasvim ohlade, dekorirajte ih po želji.
Ja sam svoje dekorirala sa komadićima čokolade i komadićima badema. Ako želite dobiti prirodnu bijelu boju za ukrašavanje, pomiješajte limunov sok i šećer u prahu i napavite gustu smjesu s kojom ćete moći pisati po kolačićima.

Have fun! :)








Leave a Reply